Friday, April 24, 2015

Terluka tapi cinta

Aku dah cuba explain, aku dah cuba usaha, aku dah pujuk, aku dah nangis, aku dah sakit. Tapi dia masih tak faham. Aku cuma mangsa keadaan. Aku pergi buat sementara demi masa depan kita berdua. Dalam pemergian aku, aku tahu hati dia terluka, sama juga dengan aku. Bezanya, dia ada rakan yang memujuk dan menemani dan aku takde sesiapa. Malangnya bagi aku, rakan dia salah faham terhadap aku. Aku disalah ertikan dengan meninggalkan dia. Tak pernah aku tinggalkan dia, tak pernah aku berniat nak sakiti dia. Aku terpaksa pergi buat sementara demi masa depan kami berdua. Diajarnya si dia dengan kekentalan dan kekerasan hati. Sedihnya aku bila segalanya sudah habis dan boleh menyambutnya semula, dia berubah menjadi insan yang lain. Dia cuba nak menghalau aku dengan makian dan meninggalkan aku. Betapa terlukanya hati aku, betapa sakitnya hati aku tetapi ada yang menasihati aku agar usaha, bersabar dan cuba mengembalikannya semula. Aku cuba dan aku cuba. Dalam percubaan tu, dah banyak tangisan dan titisan air mata yang aku keluarkan. Tapi aku tetap takkan mengalah. Orang yang sayang aku dengan seluruh hatinya berhak diperjuangkan walaupun hati aku terluka. Dan sehingga kini aku masih mencuba, menempa hatinya, menempa dirinya walaupun dalam proses tu aku banyak kali sakit dan kecewa. Aku akan terus mencuba. Sayang aku pada dia takkan berubah dan tak pernah berubah. Sekarang aku ada cara tersendiri menahan kesakitan hati, dengan mencari kesakitan yang lebih dalam agar kesakitan hati ni lama kelamaan akan menjadi tidak seberapa. Namun aku masih mencari dan aku masih mencuba memujuk dan mengubat luka di hati si dia. Maafkan aku sayangku, cinta hatiku. Engkau memberi aku semangat, keberanian, kekentalan jiwa untuk aku terus berusaha. Terima kasih Nur Iman Amni. I love you so much and i miss you so badly.

No comments:

Post a Comment